Problemen met de inbelverbinding met een smartfoon en de Dahua app DMSS kunnen verholpen worden door een aanpassing van het DNS adres.

Half februari 2022 konden gebruikers geen verbinding meer maken met het camerasysteem.
De live beelden worden niet meer geladen en de app blijft hangen op "98%".
Het probleem is gesignaleerd bij klanten met Orange internet modem in combinatie met Orange mobiele data.

In een iPhone, een smartfoon met iOS besturingssysteem :

Ga naar INSTELLINGEN / kies WIFI

Android DNS 1

Ga naar INSTELLINGEN

kies de actieve WIFI

Android DNS 2

kies Configureer DNS

Android DNS 3

kies Handmatig

 

 

Android DNS 4

druk PLUS Voeg Server Toe

om een DNS server toe te voegen

 

Hostnaam van de toe te voegen DNS-provider

vul in : 8.8.8.8

 

druk BEWAAR

 

Je hebt een extra DNS-server toegevoegd aan het huidige WiFi-netwerk.

Wanneer je internetproviderproblemen heeft met haar eigen DNS-server zal je iPhone gebruik maken van de andere ingestelde DNS-server.